Bosch TES50621RW grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TES50621RW grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DRobbieD 03-07-2012
Geschreven voor: Bosch TES50621RW grijs

Na lang wikken en wegen en vergelijken uiteindelijk deze koffie machine gekocht. Vooral de eenvoud, met 1 druk op de knop een cappuchino, was voor ons de reden om voor deze te kiezen.

Op 13 juni hebben we hem gekocht en helaas kregen we een maandagochtend model. Na de installatie procedure in het boekje te hebben gevolgd op de knop gedrukt voor een eerste kopje koffie. De eerste was meer water dan koffie (volgens verwachting) en dus hop een tweede kopje proberen. De machine ging malen en bleef malen tot ongeveer de hele bonenvoorraad op was en het waterreservoir ging ook leeg, terwijl er geen koffie meer uitkwam. Uiteindelijk kwam er allemaal vocht onder machine vandaan. Na dit de machine uit en weer aan te hebben gezet gebeurde hetzelfde en verscheen ook de melding - bel de hotline - op de display. De hele zetgroep was volgelopen met gemalen koffie en deze was niet meer los te krijgen om te reinigen. Dus de hotline gebeld en kreeg het advies om de machine om te ruilen bij de leverancier. Dat heb ik dezelfde middag nog gedaan en de machine die ik nu heb doet het zonder problemen. Daarom staat de duurzaamheid op een 6 voorlopig.

De machine bevalt dus goed en zet lekker koffie en cappuchino's. De temperatuur van de cappuchino zou van mij nog iets heter mogen (hij staat al op de hoogste stand) maar ik heb een behoorlijk vuurvaste mond en hou daarom wel van hete koffie. Wat een beetje helpt is om de machine even extra op te warmen door even de stoomfunctie/heetwater functie te gebruiken en daarmee het kopje ook extra op te warmen.
Het schoonmaken van de machine is erg eenvoudig en makkelijk. Na het koffiezetten kies je het programma machine doorspoelen en na een koffie met melk kies je voor het melksysteem doorspoelen en klaar. 's avonds even het waterreservoir legen en de koffieprut weggooien. Een keer in de week spoel ik de zetgroep onder de kraan af en die dan een nacht laten drogen.

Voor gebruikersgemak heb ik een 8 gegeven. Op zich is de bediening erg simpel. Maar de draaiknop/aansluiting slangetje heeft 2 standen, namelijk melk en heet water. Deze vergeet ik nog wel eens in de goede stand te zetten omdat je na het instellen van de draaiknoppen, koffie type en sterkte, geneigd bent om op de start knop te drukken. Misschien dat dit na verloop van tijd wel went.

slussel 25-11-2013

Mag ik vragen of dit apparaat u nog steeds bevalt?

Melanie

fam. Hobo 25-06-2012
Geschreven voor: Bosch TES50621RW grijs

Voor ons de eerste volautomaat.
Wat een lekkere koffie zet dit apparaat.
Prachtig melkschuim, heerlijke espresso.
De machine geeft alles aan op z,n scherm, water vullen, bak legen, melkschuimer reinigen etc.
Het reinigen is een druk op de knop en de machine reinigt zich zelf.
De duurzaamheid moeten we natuurlijk afwachten.